6 Ocak 2016 Çarşamba

Dizi Önerisi

Yabancı Dizi Önerilerim

Tam yılı kapadım, işlerimi hafiflettim artık tezime bakabilirim derken, şimdi de hasta oldum. İşten eve gelince yapabildiğim tek şey battaniye altında kıvrılmak :) Televizyonla ilişkim yok denecek kadar az olunca da kendimi dizilere adadığım doğrudur :)
Açıkçası Türk dizilerini takip edenlere saygım sonsuz. Çünkü özetiydi, uzuun uzun bakışmalarıydı, bol reklam aralarıydı derken 2 saat süren bir serüven. Ve ne yazık ki benim için 2 saat, bir dizi için çoook uzun bir zaman dilimi :) Bütün bu nedenlere ek bizim bir sezon boyunca işlediğimiz entrikaların yabancı dizilerde bir bölümde gerçekleşmesi, yeri geldiğinde bir bölümde onlarca karakterin topyekun birden ölmesi gibi nedenler yabancı dizi sevgimi perçinliyor :) Özellikle tarihi ve fantastik yapımlara olan ilgime cevap verebilen çok sayıda dizi yayındayken üzgünüm Türk dizileri, size sıra gelmiyor :D
Gelelim hangi dizileri izlediğime... Aşağıda rastgele sıralanmış dizi önerilerim var. Evet her birini izliyorum evet hepsi de favori dizim ve evet lütfen siz de en az birini izleyin. Vallahi seveceksiniz :)

  • Sherlock (Polisiye)

Etrafımda tanıdığım ne kadar kadın varsa, Benedict Cumberbath (Sherlock Holmes) hayranı :) Tabii ki ben de. Oyunculuğu, karizması, muhteşem ses tonu yetmezmiş gibi bir de İngiliz aksanıyla gönlümüzün sultanı kendisi :) Tabii ki Hobbit'ti, Fargo'ydu birçok başarılı yapımda yer almış Martin Freeman'ı da unutmamak gerekir. E oyuncular iyi, konu yüzyıllardır popüler bir dedektiflik hikayesi olunca bu dizi izlenmez de ne yapılır a dostlar :D Toplamda 3 sezonu olan dizinin her sezonda 3 bölümü oluyor. Evet doğru duydunuz, konular sündürülüp uzatılmıyor. 3 bölümde hoop bitti :)
  • True Detective (Polisiye)

Toplamda 2 sezonu yayınlanan diziyi izlemeniz için baş rol oyuncuları bile yeter :) Matthew McConaughey, Colin Farrell, Woody Harrelson, Rachel McAdams, Vince Vaughn bunlardan sadece birkaçı. Ama sadece oyuncular değil, seçilen konular ve başarılı oyunculuk için mutlaka izlenmeli. Açıkçası oyunculardan bazıları, filmdekilerden çok daha iyi performans sergiliyor. Her sezonda farklı Hollywood starları, farklı karakterlerle farklı konuları anlatıyor. Dizide, Amerika'da en dikkat çeken polisiye olaylardan kurgulanmış konular ele alınıyor. Son derece sürükleyici olan dizinin bence müzikleri de bir o kadar başarılı :) Youtube'da dizinin adıyla bile arama yapsanız o güzel şarkılardan birkaçına denk gelirsiniz. 
  • The Knick (Tarihi, Dram)

Listemde üçüncü sırada ama izlemenizi şiddetle önereceğim ilk dizidir kendisi :) Reklamlarında da söylendiği gibi, modern tıbbın bir yerde başlaması gerekiyordu :) Muhteşem bir Clive Owen oyunculuğuyla tıp tarihindeki ve bilimdeki gelişmeler, türlü entrikalarla harmanlanarak anlatılıyor. Amerika'daki ırkçılık, sınıf farkı, göçmen sorunu, kadın hakları, din, yolsuzluk... bitmeyen alt başlıklar dizinin içinde işlenen konulardan sadece bazıları. 2. sezonu yayınlanmaya devam eden dizinin genel kültürünüze de katacağı çok şey var. Vakti zamanında eroinin ilaç olarak kullanıldığını biliyor muydunuz? Hayır mı? O zaman daha fazlası için bu diziyi izleyin :)
  • American Horror Story (Korku)

Bu Hollywood starlarına bi' haller oldu :) Dizilerde rol almak için neredeyse para ödeyecekler; belki de ödüyorlardır, kim bilir :) Jessica Lange, Sarah Paulson, Kathy Bates, Evan Peters, Emma Roberts yetmedi mi? Lady Gaga, Adam Levine bu ünlülerden sadece bazıları :) 5 sezonu devam eden dizi, şimdiden klasikler listesine girdi bile. Her sezon aynı oyuncular farklı karakterlere can veriyor. Ve yine her sezonda Amerikalıların kamp ateşi başında anlattıkları korku hikayeleri, dizinin konuları arasında. Bu olaylardan birçoğu Amerika'daki gerçek olaylara ve isimlere dayanıyor. Ben şimdilik 3 sezon izledim ve beni en çok etkileyen sezon 2. sezondu. Açıkçası ben azıcık korkak olduğumdan korku filmi falan izleyemem. Bu diziyi izlememek için de bir hayli direndim ama hiç gerek yokmuş. Doğaüstü olaylar elbette var ama o kadar korkmuyorsunuz, emin olun :) Ve mutlaka izleyin...

  • Gotham (Fantastik, Polisiye)

Hadi itiraf edelim, hangimiz O.C dizisini izleyip de Ben McKenzie'ye aşık olmadı :) O zaman gözünüz aydın, kendisi kahraman polis Jim rolüyle karşımızda. Onun dışında dizide, Jada Pinkett Smith, Donal Logue, David Mazouz, Cory Michael Smith, Robin Lord Taylor gibi muhteşem oyuncular da rol alıyor. Şimdilik minnoş Batman'imiz kısa pantolonuyla okula giderken kahraman Jim, Gotham'ı kötülerden korumaya çalışıyor. Çalışıyor da bi' Alex değil yani :p Dizi çizgi romana paralel görsellikte bir Gotham görüntüsüyle sizleri mutlu edecek. Özellikle meşhur kötülerimiz nasıl ve neden kötü olmuş bilmek isterseniz, diziyi mutlaka izleyin. Öyle ki, Batmanciğim kusura bakmasın ama ben şimdiden Penguen'in tarafına geçtim bile :D 

  • Shameless (Komedi, Dram)

Alın size yine Hollywood starlı bi dizi daha: Emmy Rossum, William H. Macy, Ethan Cutkosky, Shanola Hampton, Noel Fischer... 6. sezonu yayınlanmaya başlayan dizi inanılmaz hareketli. Yan, arka, baş rol diye bir şey yok. 16543 milyon karakter olmasına rağmen her birinin hikayesi ayrıntısıyla anlatılıyor. Ama biraz açık seçik, adından da anlaşılacağı üzere, biraz utanmazca :) Belli bir yaşın altına tavsiye etmiyor; yozlaşma sözcüğünün içini dışına çıkaran bu çılgın insanların hikayesini, yetişkinlerimize şiddetle öneriyoruz :) Özellikle bizim gibi, kendinden olmayanı, az biraz marjinali, biraz özgür yaşamayı tercih edenleri dışlayan toplumlara zorla izletilmesi gereken bir dizi :) Bu dünyada hepimize yer var, mesajıyla sınırları zorlayan Gallagher ailesinin hikayesini izleyin, izlettirin :)
  • Big Bang Theory (Komedi)

Aptal sarışın ve birkaç dahinin kesişen hayatları :) Biri klişe mi dedi? Evet, kulağa klişe gibi gelse de gerçek öyle değil.   Yıllar yılı Friends izlemiş, doyamayıp 10 sezonu tekrar izlemiş bir insan olarak söylüyorum ki, bu diziyi Friends'in yerine koyabilirsiniz :) 20 dakikalık minicik bir diziye, milyon tane bilgi sığdırmayı başaran senaristlere bir alkış yolluyorum. Şaka bir tarafa dizi bilimsel gelişmeleri yakından takip edip, senaryoda bu bilgilere yer veriyor. Hem gülüp hem bir şeyler öğrenebilirsiniz. Şaka değil gerçekten doğru ve hap bilgiler oluyor dizinin içinde.  Çocuğunuza bile izletebilirsiniz, o kadar yani :) 9. sezonu yayında olan diziyi 1 nefeste bitiriyorsunuz. 

  • Game of Thrones (Fantastik, Dram)

Açıkçası burada Game of Thrones'u anlatmaya kalksam sayfalar yetmez. Yeterince popüler bir dizi olduğundan hepinizin fikri vardır diye düşünüyorum. Hala yoksa da izleyin lütfen, her türlü ortamda prim yapan bir konu. Sakın izlemedim falan da demeyin :p İzlemeyeni dövüyorlar neredeyse :D Şaka bir tarafa ben de ayıla bayıla izliyorum bu diziyi. 
  • Mr. Selfridge (Tarihi, Dram)

Moda tutkunları, moda bloggerları bu diziyi bilmiyorum, izlemedim demeyin. Dünyanın ilk modern alışveriş merkezinin kuruluş hikayesini anlatan bir diziden bahsediyorum. Dizi konunun hakkını vererek inanılmaz bir prodüksiyonla sizi karşılıyor. O kıyafetler, o dekorasyon, o sokaklar, evler... Herşey içinde bulunduğu yüzyıla uygun bir şekilde sunuluyor. Bu dizide de arka planda, sınıf farkı, I. Dünya Savaşı, kadın hakları gibi konular da işleniyor. Ama bu dizi sırf kostümler için bile izlenir :)

Bitmedi sandınız bitti işte :p Benim bu aralar izlediğim diziler bunlar. Yani en azından önerip altına imzamı atabileceklerim :) Sizin de izlediğiniz ve önerebileceğiniz diziler varsa, yorum bırakın :) Bırakın ki herkes yararlansın :)
Sevgiyle, diziyle, eğlenceyle kalın...













2 yorum:

  1. Gerçekten şiddetle öneriyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyi acaba :p tamam tamam Hannibal'ı söylediğini biliyorum :) Ben de listeme eklemeyi unutmuşum, ben de öneriyorum :)

      Sil