16 Ocak 2016 Cumartesi

Kışlık Fasulye Hazırlama ve Fasulye Kavurması

Kışlık Fasulye Hazırlama ve Fasulye Kavurması Tarifi

Çook çook yoğun bir haftanın sonunda bilgisayarı elime alabildim çok şükür :) Alır almaz da aklıma gelen ilk şey yemek tarifi. N'apayım mutfakta vakit geçirmeyi seviyorum. Tabii mutfakta geçirilen uzun vakitler, yemek, lezzet ve keyif olarak geri dönüyor :) E deneyimleri sizlerle paylaşmaktan da mutluluk duyduğuma göre, buyurun mutfağıma :)

Kadın olmak zor iş, sürekli ne pişirsem diye düşünmek, menü oluşturmak... Hele bir de mutfakta iş yapmaktan mutlu olmuyorsanız, bir de üstüne çalışıyorsanız sizi anlıyorum zor, çok zor. Ama üzülmeyin, ben sizin yerinize de keyif alıp en pratik tariflerimi sizlerle paylaşmak için varım =)

Kışlık Fasulye Hazırlama

Yapılışı

  • Mevsiminde aldığınız birkaç kilo taze fasulyeyi, yıkayıp temizledikten sonra enlemesine ince ince doğrayın. Tıpkı yeşil biber doğrar gibi :)
  • Kaynayan tuzlu suyun içine doğranmış fasulyelerinizi atarak pişmeye bırakın.
  • Fasulyelerin tam olarak pişmesine izin vermeden ocaktan alıp soğutun. 
  • Soğuyunca kendinize göre poşetleyip derin dondurucuya koyun. Kış aylarında da taze taze kullanın :)

Püf Noktası

  • Kaynamış fasulyeleri tencereden sıcağıyla alıp buzlu suyun içine atarsanız şoklamış olursunuz. Böylece hem diriliklerini kaybetmezler hem de renkleri daha canlı bir yeşil olur :)
  • Derin dondurucuya koyacağınız poşetlerinizi yassı olarak doldurursanız, hem dolabınızın içi daha düzgün olur hem de yerden tasarruf sağlarsınız.

Fasulye Kavurması Tarifi

Aslında fasulye kavurması deyince akla ilk olarak, Karadeniz bölgesinde yapılan fasulye turşusu kavurması geliyor. Ki ben ba-yı-lı-rım. Ama ben Karadenizli olmadığım için bir türlü fasulye turşusu yapmaya alışamadım. Ama merak etmeyin bu kavurma da çok lezzetli oluyor :)


Malzemeler

  • Yaz sonunda hazırladığınız haşlanmış fasulye
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • sıvı yağ
  • tuz ve 1 adet küp şeker
  • yumurta (isteğe bağlı)

Yapılışı

  • İlk olarak fasulyelerinizi derin dondurucudan çıkarmanız gerekiyor. Eğer sabah saatlerinde yapacaksanız 1 gece önceden buzdolabının dondurucusundan çıkarıp günlük kullanım katına koyabilirsiniz. Ya da mikrodalga fırında buzunu çözebilirsiniz tabii :)
  • Soğanınızı küçük küçük doğrayın ve bir miktar sıvı yağın içinde pembeleşinceye kadar kavurun. Bu arada şekerinizi eklemeyi unutmayın.
  • Soğanlar pembeleşince fasulyelerinizi ekleyin ve pişmeye bırakın. Pişmek dediysem 15-20 dakika yeterli :)

Püf Noktası

  • Mutfaktaki en büyük sırlarımdan birini veriyorum, hazır mısınız :) Eğer yemek uzun uzun pişmeyecekse, soğanların yemeklerinizde çiğ kaldığını görebilirsiniz. Bunu engellemek için bir formülüm var ki bende alışkanlık oldu hep bu şekilde yapıyorum: Tencereye hiçbir şey koymadan önce soğanları koyuyorum ve orta ateşte sularını salıp tekrar çekene kadar kavuruyorum. Suyunun bittiğini gördüğünüzde yağınızı ekleyerek rutin yemek pişirme işlemlerinize devam edebilirsiniz. Özellikle kahvaltılık menemen, kıymalı yumurta gibi yemeklerde soğanın çiğ kalması sorununu açıkçası bazen restoranlarda dahi görüyorum. Bu teknikle kısa sürede pişen yemeklerinizde soğanın çiğ kalmasını engelleyebilirsiniz.
  • Farkettiyseniz benim tarifimde yumurta eklenmedi :) Çünkü eşimin de benim de yumurtayla aramız pek yok :( Ama siz fasulyenin piştiğine kanaat getirdiğinizde, yani yemeği ocaktan almadan önce fasulyenin üzerine yumurtayı kırıp karıştırıp ocaktan alabilirsiniz.
  • Bu tarife yeşil biber ve domates ekleyebilirsiniz. Bu şekilde yaparsanız daha sulu bir yemek elde ediyorsunuz. Ama biz susuz tercih ettiğimiz için yalnızca soğanla kavuruyoruz. 
  • Kavurmayı sarımsaklı yoğurtla servis edebilirsiniz. 
Misafir sofralarınızda soğuk salata olarak ya da meze olarak yapabileceğiniz çok kolay bir tarif. Benim gibi sebze sever bir insansanız da sıcak tüketilebilecek bir yemek :) Ama hepsinden önemlisi 15 dakikada hazırlanabilecek pratik bir tarif :)

Afiyet olsun...




2 yorum:

  1. pratik bir yemek daha ellerine sağlık.. ayrıca püf noktalar için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim annecim :) Püf noktaları olmazsa olmaz :)

      Sil