18 Nisan 2017 Salı

Günlük Cilt Bakımı

Evde Günlük Cilt Bakımı

Merhabalar, 
hazır mevsimler değişirken cildimizi de bu değişime hazırlamamız gerektiğini bildiğimden, sizler için günlük kullanımda tercih ettiğim ürünleri yazdım. 

Öncelikle bu ürünleri önerirken, cilt tipinize uyumlu olup olmadığından bahsedeceğimi belirteyim. Ancak elbette kendi cilt tipinizi ve kozmetik-bakım ürün performanslarının kişiden kişiye değişebileceğini biliyor olmanız gerekiyor. 

Herhangi marka vermeden günlük cilt bakım aşamalarımı şu şekilde sıralayabilirim:

  • Gençliğimize aldanmadan 25 yaştan itibaren günlük rutinimize başlıyoruz. Bu yaşla ilgili tartışmalar devam ediyor ama ben kendi deneyimimden de 25 yaşın ideal olduğunu sonucunu çıkarabiliyorum.
  • Öncelikle her sabah ve her akşam, makyaj yapsak da yapmasak da mutlaka cildimizi temizliyoruz.
  • Cilt temizliğinde sırasıyla temizleme jeli ve tonik kullanıyoruz. Ağır bir makyaj varsa yüzümüzde, bunlardan önce makyaj temizleme suları ve mendillerinden yardım alabiliriz.
  • Temizlik tamamlanınca gündüz veya geceye uyumlu kremlerle cildimizi mutlaka nemlendiriyoruz. 
  • Yaşımız 35 ve üzerindeyse nemlendiriciler dışında serumlar da kullanmakta fayda var.
  • Nemlendiriciler gündüz, gece ve göz kremlerinden oluşuyor. Bunları yaş aralığımıza göre seçmemiz gerektiğini unutmuyoruz.
  • Yüzümüze asla ve asla sabun sürmüyoruz, duşta bile :)
Günlük rutin okuyunca zor gibi ama alışkanlık haline gelince ve bariz sonuçlar alınca hiç de zor gelmiyor. Gelelim hangi ürünleri kullanabileceğimize :)

  • Temizleme Jeli ve Tonik: Bu ürünler için marka önerisi yapmayacağım. Çünkü hemen hemen her markada bu ürünler mevcut. Burada bütçenize göre hareket edebilirsiniz. Çok ciddi farklar olmuyor genelde. Ama illa önermek gerekirse, L'oreal, Nivea, Yves Rocher, Garnier gibi ürünler olabilir. Tonik yerine gül suyu da kullanabilirsiniz her ne kadar daha sağlıklı olsa da ben kokusuna katlanamıyorum :( 
  • Gündüz Kremi: Gündüz kreminde paraben içermeyen, güneş koruyucu özelliği olan ürünler kullanmalısınız. Ben yaz aylarında La Roche-Posay mat kremi tercih ediyorum. Mat olmasından dolayı aşırı sıcaklarda terlemeyi ve dolayısıyla parlamayı engelliyor. Eğer yağlı bir cildiniz varsa siz kışın da kullanabilirsiniz. 30 faktörlük bir krem olduğu için uzuuun uzun güneşlenmeler için uygun değil özellikle sarışınsanız. 50 spf tercih edebilirsiniz tabi :)

Kış aylarında ise, Yves Rocher 50 spf gündüz kremini kullanıyorum. Genel olarak kuru bir cildim olduğu için yağ oranı yüksek bu krem bana oldukça iyi geliyor. Sürümü çok kolay ve hızlı emiliyor. Emildikten sonra ciltte yağ, parlaklık gibi belirtileri olmuyor. Yağlı olmasından dolayı aşırı sıcaklarda pek kullanamadım ama genellersek 4 mevsim kullanılabilir.


  • Gece Kremi: Gündüz kremini gece de kullansam olmaz mı demeyin, çünkü cildin gece ve gündüz yaşadığı değişim ve etkileşimler aynı değil. Gece kremleri gündüz kremlerine göre biraz daha pahalı ama oldukça uzun gidiyorlar. Bu yüzden aylık cüzi rakamlara denk geliyor. Örneğin ben gece kremimi yaklaşık 4-6 ay arasında kullanıyorum. Marka olarak Vichy, L'oreal, Yves Rocher gibi markaları öneriyorum. Fiyatlar arasında fark var o yüzden bütçenize göre tercih edin derim :) Ben son 1 yıldır Yves Rocher kullanıyorum ve oldukça memnun kaldım.

  • Göz Kremi: Göz kremi olmazsa olmaz bir ürün. Bu ürünü hem ağız hem de göz çevreme kullanıyorum. Çünkü mimiklerimizden en çok etkilenen iki bölge buralar ne yazık ki. Benim gibi çok mimik kullanan biriyseniz, çok gülüyorsanız ya da sadece genetik olarak kaz ayaklarına yatkınsanız göz kremi kullanımını aksatmayın. Ben göz kreminde o ayki bütçeme göre Yves Rocher veya La Roche-Posay kullanıyorum. İkisinden de memnunum.


İşte bu kadar aslında :) Evet totalde biraz masraflı ve yorucu görünebilir. Ama 1 aylık düzenli kullanımdan sonra bile farkı hissediyorsunuz. Ve açıkçası, genç görünen bir cilt gerçekten paha biçilemez.

Tabii ki en iyi cilt bakımı mutluluktur bunu da unutmayalım :)

Öneri ve sorularınızı yorum olarak alabilirim, sevgiler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder